misssj

Alla inlägg den 19 november 2010

Av J - 19 november 2010 23:52

Ja.. precis som min rubrik säger varför föredrar jag pstav?

Jag tycker enormt mycket om det just på grund av att "den sitter fan där!"

Jag böhöver inte ta några tabletter på någon direkt tid, jag kan göra exakt vad jag vill! Behöver inte bry mej om att jag "råka missa någon tablett" Jag tycker rent ut sagt att det är skit bra!

Det ända negativa med den är att mensn varierar, och ibland kan mitt humör gå upp och ner. Men det är någonting man måste lära sig, och med mensen är någonting för var och en, jag menar, 3,4,5 månader utan den? Det är som om man är i himlen kan jag säga!



P-stav är för er som inte vet, lika liten som en tandpetare? mindre? av mjukplast, detta förs in under huden i överarmen. Denna sätts in v barnmorska eller läkare med hjälp av en specill införare! Den syns inte, inte på mej iallafall, och känns inte, om man inte känner på direkt området där den sitter. Den försvinner inte förrens barnmorskan eller läkare tar ut den igen! Den kan förflytta sig om man gör vissa rörelse när den är nyinsatt!


Det finns 2 olika alternativ, 1 är en pstav som håller i 3 år eller så sätter man in 2 stycken som håller i 5 år.

Hur mycket kostar den? Det varierar på vart man bor i landet, men det är billigare för oss som är under 20 år!   Tror jag betalad 150 kroner för den, och jag menar, 150 kroner? och den sitter i, i 3 år. ja menar.. hur mycket hade jag då gått för 3 år med ppiller?

Risken är väldigt liten att bili gravid, jag vet 1 person som fått 3 barn trotts haft pstav, men det är en väldigt liten chans!



Varför jag valde pstav var för att jag mådde inte bra av ppiller, och ja.. egentligen behvöde jag inte något preventiv medel utan, jag fick jämt feber eller ja, mitt imunförsvar försämrades såfort jag hade min mens.. och då provade jag ppiller, vilket gjorde att jag spydde. till slut gav jag upphelt enkelt då fick det vara så tyckte jag! När sedan jag varit tillsammans med Robin ett tag, flyttade hit, vi skapade ett liv tillsammans så tog jag diskussionen med honom, vad ska jag ta? Jag mådde inte alls bra av ppiller.. Vi pratade om det och han kom med argumenten att "han hatade att han ex tog p-piller!"

Jag kollade upp lite mer om allt, respekterade att Robin inte tyckte jag skulle ha ppiller. Trotts att det är mitt val, så gjorde jag honom involverad i det. Tillslut tog jag och han beslutet att P-stav var bäst!

Säkert! Skyddar inte mot könssjukdomar? Nää men asså? bara 1 sak som gör de ändå ju!  gjorde inte ont att sätta in förutom när barnmorskan grävde i armen på mej. Men sen sitter den ju där i 3 år liksom? Mensen kommer och går? Men hallå? att vara utan mens i flera månader är underbart! Man mår får inga direkta biverkningar av pstaven! vilket är ktigt nice och det skönaste av allt! är att man inte behöver passa någon tid!



Så vad kan jag säga?  Välj p-stav!   




Av J - 19 november 2010 22:15

Fråga: Hur gör ni för att hålla lågen uppe med er partner?


Ja.. som dem som följer min blogg vet, så flyttade jag in hit, bums.. gick lite snabbt där ja!

Det hände många saker för 1 år sedan..

o nu sitter jag här, snart har jag bott hos Robin i 1 år, tiden går verkligen fort. Jag trivs, jag får vara med min älskling ju? Sova jämte min älskling?

Hålla om honom när jag vill? Pussa honom? Jag har det bra!


Men gnistan kan faktiskt tappas... och de gjorde det,  vad jag misstänker. Jag älskar Robin, har hur mkt som helst känslor för honom, men när man bor tillsammans så blir det så vardagligt..

Man blir mer som vänner nästan till slut känns det som, det blir ja.. vardagligt man saknar inte varandra lika mkt och uppskatta inte saker man gör så mycket.. man kan skriva jätte mycket men ja.. Jag har kännt dem senaste månaderna att det kanske vore bra om jag kommer bort, och det gjorde jag. Till en kompis i Lund, men det sabbades för mäniskor pratade för mkt och skapade knasiga uppfattningar? Jag åkte dit med kompisar, kom bort från Robin, saknade honom otroligt mycket och ringde honom, men det var han som ble v arg på mej att jag ringde?


Ja iallfall.. de sabbades, så vad gör jag nu? Jag jobbar skiten ur mej och träffar så mycket kompisar jag kan för att vi inte ska gå varandra på nerverna, han åker iväg med sina kompisar och hittar på saker, jag stannar hemma,

Jag njuter av ensamheten ibland, just för att man måste få vara ensam!

Just nu är de dock knepigt iom att han knappt kan gå och jag måste vara tillhands.


Vi slutade träffa vissa vänner som jag helt enkelt inte orkade med, jag fick skit för att jag umgicks med dem, för att jag bjöd in dem på saker och ja, jag ville bara att alla skulle ha kul? och att alla lär känna dessa människorna, men ja.. iställer fick jag skit. och till slut kände jag att dessa människorna blev för mycket involverade i vårt förhållande, nu har vi varit utan dem i et antal veckor, och jag har tänkt att "ja.. jag kankse är elak som håller mej borta från dem" men varför då liksom? ingen av dem andra gillade dem ändå.. bara jag som ville få fram deras bra sida, vilket inte gick så bra.. iallafall så jag måste erkännaa att vårt förhållande har blivit bättre utan dessa människorna!


Jg förstår inte hur, men jag märker att jag har samlat ihop mej och Robin är en helt annan människa. Jag känner knappt igen honom, så  underbr han är! Någonting har hänt i honom, eller så kanske han bara trivs och tycker att det är skönt att ingen verkligen lägger sig i, i vårt lib tillsammand, man behöver inte höra på mer skitnack från andra om dem andra, Trotts att 1 person får lida för detta så tycker jag det är synd, vilket jag också sagt ill Robin, denna personen är en jätte bra människa det ser man när personerna sitter här, men tyvärr bara valt fel..


Iallafall, Robin har blivit mer romantisk, tänker på mej mer, kan skicka söta sms till mej, väcka mej gulligt på morgonen, när jag springer till tvätten så kan han hitta på sånna söta romantiska saker tills jag är tillbaka, lagar mat, erbjuder mej massage, vill träffa mina kompisar som han inte träffat.. ja.. mycke som betyer för mej helt enkelt, som han hade tappat helt innan..


Tyvärr har vi haft för mycket bråk i vårt förhållnde och mycket är tyvärr pga mej, för att jag inte mått bra.. sista tiden pga hans bitterhet och han har varit arg pga våra vänner som har gått ut över mej. Till slut så tog nästan känslorna ut för 3 veckor sen.. Vi bråkade om o om igen, det tog aldrig slut.. mina känslor var upp och ner, ibland kände det som att man va känslomässigt lurad, vem var det mn var kär i? Robin kände också så.. han hade nästn lagt sina känslor åt sidan.


Dessa människorna hade skapat bråk mellan oss, som gick runt om o om igen... Vi var nästan redo på o ta steget ifrån varandra.. Vilket var väldigt jobbigt, folk fattade inte hur jobbigt det var..


Lyckligtvis så tog vi oss ur detta, och kärleken glöder på nytt! Känns som man är förälskad på nytt! Känslorna bara exploderar i hjärtat och vill bara sprängas, Robin har efter flera månader sen sist flrklarat sina känslor för mej?! Det kom nästan tårar när man hörde på det.. hehe.


Det är som en person sa till mej:

"ni är underbara personer, ni kalarar allt tillsammans!"

 

Vi gör verkligen det  Vi har det bättre än aldrig förr! och för att besvara robins rädsla att förlora mej så kan jag besvara att ja aldrig iallafall kommer att ta det steget från honom!




Av J - 19 november 2010 01:14


Knäet!


 




Vart mer svullen senare..



Robins mammas häst.

  


Jag på jobbet!


  


Jag och Emelie på Wild west!


    


Ja och Emelie!



Misen!

  


Ikea!


  


Ikea! Robin gick ju så klart i den lilla gången!


  


Vi åt gottit!


        


Nästa dag!


Robin påväg till Kårpubben för 2 veckor sedan! 70-80-tals tema!  

Ovido - Quiz & Flashcards