misssj

Alla inlägg den 29 november 2010

Av J - 29 november 2010 13:43

  Måndag och jag ska strax betala in Robins sjukhusräkning + ut och shoppa! Wiiho   

Många undrar hur vi delar upp räkningar och tror sig, tro att jag bor här gratis. men no way! Ja, han betalar hyran, han betalar hyran i en klumpsumma på 3 månader, alltså lite mer än 12 000 på än gång, tror ni jag har råd med det på än gång ? No way! Så jag står för mat, vilket inte är billigt! Och alla övriga räkningar som har med mej att göra, vi försöker balansera det och gå igenom  hur mycket det blir.

Sen är det bara att köra på att shoppa hur mycket man vill! Sen betalar jag gärna bio, middag ute, ja om vi gör någonting. Sen går Robin in  .

Därför kan jag bli lite irreterad på Ungdomar som ber sina mammor göra allt! När man börjar ta ansvar istället för att be mamma springa till affären och köpa mjölk, är bara en lathets faktor! Men att, om man inte har pengar ber sin mamma om pengar och själv lyfta på röven och köpa det man nu vill ha eller som fattas i kylen! När man börjar ta steget att själv göra saker, dels att tjäna pengar osv så borde man inse att man börjar bli vuxen! Annars blir man kanske som dem i

"Ung & Bortskämd" höhö!


Idag ska vi städa! Massa städ! Sen ska jag ut på stan och handla kläder!

Av J - 29 november 2010 02:52

1 Advent och min och Robins 2 julskyltning tillsammans! Trotts det så likadant som förra året så var vi inte ute på stan, förra året, va han ännu i lumpen och sa att han skulle komma hem, men dem fick inte åka hem. Så ja.. Inte alls kul. meeeen 2 veckor efter det muckade han   Så jag vart ju glad ändå! hihi.

Detta året spelade Robn trummor i trumkåren inför Halmstad,när lucian skulle koras. Så ja.. Han va ju på stan och jag med, bara att vi inte var tillsammans! haha.


Kvällen spenderades med Melinda, Emelie, Robin, Johan,Jelena och Timmy. Tror inte jag glömde någon.. Vi lagade mat. Eller... ja, jag och Melinda lagade mat. Jätte gott blev det! När vi kom hem jag och Robin kollade vi på 1 av filmerna vi hyrt. Vi hade Iron man 1 på datorn redan så vi hyrde 2an. Jätte bra! Men ja.. 2an va ju lite sämren 1an.. Imon ska vi kolla på någon skräck, sen hade vi en film till och sen filmen "Dear John" tror jag den hette som jag sååå gärna vill se, när jag stod och läste på filmen på baksidan på Videomix i Torsdags så blev jag så påmind om mej och Robin, hur vi hade det i 5 månader när han va i Lumpen. Hur vi umgicks först som kompisar, och sen efter 3 månader inlädde till någonting som kallas för förhållande! Hihi.


Jag blev så glad när han tog på sig idag sin m90, älskar uniformen! Jag tycker det är jätte fint, och jag älskar också militären! Jag vill såå hemskt mycket att Robin ska fortsätta inom det militära, men han tvekar dock.. Men ja.. jag kommer att älska honom ändå hihi!


Mina dagar går upp och ner, jag har inte bloggat på ett tag nu för jag kännt mej rätt nere. Stod och pratade med e person förn någon dag sen som drog upp massor som bara gav mej minnen om allt som hände för 1 år sedan och sedan i våras igen.. O jag orkar inte med det, jag som vill komma över det, på ett sätt glömma det fastän jag inte kan, vill inte att det drars upp om och om igen. blir bara jobbigt för mej, men det fattar inte dessa personerna.. Nästan beredd på att säga upp all kontakt, iaf det lilla jag har kvar. Men är jag beredd för det? Just för att dem drar upp detta hela jävla tiden. När det väl drars upp och kommer bara tårarna, sen är det över...


Imorgon blir det stor städning igen! Ush börjar bli tråkgit nu, och klockan är mycket 03.03 faktiskt nu när jag tittar på den! Så ska gå och försöka sova, med min älskling! <3

Ovido - Quiz & Flashcards