misssj

Alla inlägg under december 2010

Av J - 31 december 2010 13:24

Idag är det sist dagen på detta året, och jag är sååå trött på att allllla skriver gott nytt år på FB, men det kanske är bäst så slipper man skicka massa helvetes sms eller ringa folk!   

Kvällen kommer att spenderas med några av mina bästa vänner! Så skönt, speciellt när man änligen får fira med älskling! Förra året vart han ju i Schweiz, så han ringde bara strax efter 00 och önskade mej gott nytt år! så söt!

Iår kommer jag iallafall få en nyårskyss!   



Jag har haft ett jävligt tungtår, mycket har hänt både positiva och negativa, mitt nyårslöfte är att sätta igång med träningen och bearbeta mera med vad som hänt så att jag under året 2011 kan lämna det och gå vidare. Jag ska skriva ner alla mina tankar och låta både Robin och min psykolog läsa, just så att dem förstår mej bättre.. Jag hoppas att året kommer bli bra och att nya utmaningar kommer, dock inte negativa. Men samtidigt måste negativa kommer för att göra en starkare! Jag ska äventyra mer, speciellt med min kära kompisar!



Jag kan ju säga att detta året har både varit bra och dåligt, jag tog studenten men visserligen är det ont också iom att man saknar skolan något fruktansvärt mycket, när man satt och tänkte "snart tar man studenten" vilket ären av livets lyckliga dag, men samtidgt den tråkigaste.. alla kompisar, allt man lär sig, visst kommer man lära sig merhela tiden, men skolan är ändå skolan... Jag saknar det grymt mycket. speciellt också att a rutiner. Skolans rutiner.. Man vet ju inte vad manhar förrens man inte har det och skolan är en sådan sak för mej! Jag saknar det! Nu tar ma eget ansvar, bor själv. sköter saker själv. och det är också skönt, men nu har man tagit det steget och kan inte gå tillbaka, man tog steget att flytta, ta eget ansvar. det är skönt, men hemma fick man ju allt, eller ja allt? ja fick göra mycketsjälv, tjäna mina egna pengar osv. Men det var ändå "hemma" Men någongång i livet måste man ju ta det steget.



Genom året har jag och Robin fått mogångar och medgångar, Vi har klarat myckt tillsammans och vi börjar/har kommit igång jävligt bra nu! Vi har kommit på också att vi egentligen träffades första gången för... 3-4 år sen när jag var på stureoch blev intervjuad av deras mediaklass. haha! Ja, fanns ju en söt lite kille som pratade med mej, en blond lite halvlångt hår, spinkig. piercing i ögonbrynet och ja.. det var ju min Robin. som nu är alldeles min. min älsklng, min sötnos, min sambo, mitt hjärt, mitt liv. Finns inga ord för hur jag känner eller hur mycket jag älskar Robin, jag kan bara säga att jag vill spendera hela mitt liv med min älskling. Så jag väntar på min nyårskyss   





Av J - 31 december 2010 13:24

Idag är det sist dagen på detta året, och jag är sååå trött på att allllla skriver gott nytt år på FB, men det kanske är bäst så slipper man skicka massa helvetes sms eller ringa folk!   

Kvällen kommer att spenderas med några av mina bästa vänner! Så skönt, speciellt när man änligen får fira med älskling! Förra året vart han ju i Schweiz, så han ringde bara strax efter 00 och önskade mej gott nytt år! så söt!

Iår kommer jag iallafall få en nyårskyss!   



Jag har haft ett jävligt tungtår, mycket har hänt både positiva och negativa, mitt nyårslöfte är att sätta igång med träningen och bearbeta mera med vad som hänt så att jag under året 2011 kan lämna det och gå vidare. Jag ska skriva ner alla mina tankar och låta både Robin och min psykolog läsa, just så att dem förstår mej bättre.. Jag hoppas att året kommer bli bra och att nya utmaningar kommer, dock inte negativa. Men samtidigt måste negativa kommer för att göra en starkare! Jag ska äventyra mer, speciellt med min kära kompisar!



Jag kan ju säga att detta året har både varit bra och dåligt, jag tog studenten men visserligen är det ont också iom att man saknar skolan något fruktansvärt mycket, när man satt och tänkte "snart tar man studenten" vilket ären av livets lyckliga dag, men samtidgt den tråkigaste.. alla kompisar, allt man lär sig, visst kommer man lära sig merhela tiden, men skolan är ändå skolan... Jag saknar det grymt mycket. speciellt också att a rutiner. Skolans rutiner.. Man vet ju inte vad manhar förrens man inte har det och skolan är en sådan sak för mej! Jag saknar det! Nu tar ma eget ansvar, bor själv. sköter saker själv. och det är också skönt, men nu har man tagit det steget och kan inte gå tillbaka, man tog steget att flytta, ta eget ansvar. det är skönt, men hemma fick man ju allt, eller ja allt? ja fick göra mycketsjälv, tjäna mina egna pengar osv. Men det var ändå "hemma" Men någongång i livet måste man ju ta det steget.



Genom året har jag och Robin fått mogångar och medgångar, Vi har klarat myckt tillsammans och vi börjar/har kommit igång jävligt bra nu! Vi har kommit på också att vi egentligen träffades första gången för... 3-4 år sen när jag var på stureoch blev intervjuad av deras mediaklass. haha! Ja, fanns ju en söt lite kille som pratade med mej, en blond lite halvlångt hår, spinkig. piercing i ögonbrynet och ja.. det var ju min Robin. som nu är alldeles min. min älsklng, min sötnos, min sambo, mitt hjärt, mitt liv. Finns inga ord för hur jag känner eller hur mycket jag älskar Robin, jag kan bara säga att jag vill spendera hela mitt liv med min älskling. Så jag väntar på min nyårskyss   





Av J - 26 december 2010 18:39

    God jul i efterhand   

Har haft fullt upp!

I torsdags efter jobbet kom Robin och hämtade mej, körde ut till hans föräldrar, sov där, när vi vaknade så åkte vi till Maxi och handlade lite åt hans mamma och sen fram med alla paket, in i dushen för o göra sig iordning oc sedan kom alla secsivt hem. Först kom hans bror med familj, och sedan den andre brodern. Vi började med att äta lite julplock och dricka snapps. Vi pratade och hade kul, efter en stund fikade vi och ja, som alla vet så äter man sjukt mycket julmat, nästan så att man mår dåligt! Dock åt jag mest bara lax och sill samt grönkål! mm gotti! Mormor droppade in och hennes pojkvän, alla blev smått fulla. öppnade julklappar, Mest fick ju ungarna, men det blev lite också till oss! Jag och Robin fick jubeleums Wii, som är rött, åt så fint det var! vi fick tränings plattan till den också, samt 2 extra kontroller! Vi fick 2 säng lampor och knästrumpbyxer, jag fick en sån gammaldags fick ur som var poppis innan, vilket jag önskade mej! Skit bra att ha på jobbet när man inte får använda vanlig klocka! Skit bra också att det var sekundvisare så att man ofc kan ta pulsen

Så nu behöver jag inte köpa någon klocka till jobbet! Skit bra! Fick även presentkort på Make up store vilket jag sa till Robin att jag ville ha, haha och idag tog han med mej till Game för att välja vilket spel jag ville, och jag tog ju så klart SIMS spelet! Han vill ju inte ha någon kontakt med sitt ex, och sket i att fråga henne om sims spelet, så han köpte ett till mej, stackarn! Men glad blev jag iaf!  Köpte även massa wii spel som vi ska ha när vi festar! Lite party spel som man kan dansa och sjunga! As roligt. Vi köpte äve marakassar till det, haha! eller ja.. Robin villeha de BARA för att det kostade 8 kr! åh!. HAHA.


Vad fick Robin då? Jo, han fick ju nytt tagentbord till datorn i födelsedags present! svinigt dyrt.... Nu fick han hörlurar till spelandet! Bra va?   AS snygga! Dock jävligt dyra... Men det är han mer än så värd! Vill man ha de bästa så får man ju offra sig! Alltid är inte dyrast bäst heller, men dessa skulle tydligen vara extremt bra! Så nu sitter han med simon och spelar!


  


Dem var tydligen jätte bekväma också!

Vi bytte ju såklart klappar innan vi åkte iväg till hans föräldrar, så vi slipper att dra fram och tillbaka allting!


Iallafall så när vi skulle hem så sprang jag i trappan ner för att vi skyndade oss hem föratt ge oss iväg på fest, så när jag sprang ner för trappan så halkade jag och ramlade ner,så ont har jag i rumpen nu! haha. helt blå och dunkar som fan. MEN  MEN det hindrar ju inte för att man ska gå ut! Ibland så är raggsockar skit helt enkelt! Vi körde snabbt hem, käkade vanlig mat och iväg till Henke dit festen flyttades! Var mysigt, alla var lagom fulla men till slut så blev man ju as packad iom att man blandade rena häxdrinkar! Så det slutade med att jag kramade toaletten resten av natten! Tror robin tyckte det var ganska skönt att jag däckade iom att han var as full på julafton! Lite alkohol förgiftad, haha nää! men iallafall så sov jag gott inatt iallafall! Idag fick jag ju mitt spel, så ska snart beställa nyårsklänning och installera wii-et. få in resten av kläderna i garderoben! eftersom jag tvättade alla kläder i onsdags, så låg det i tvättpåsar här tills idag! Så nu ska jag ner och handla lite sallad, ska göra en bönsallad tänkte jag och sedan städa undan mer!  Så ha så kul alla där ute!


Av J - 23 december 2010 00:11

Var precis inne på Kissies blogg och läste lite kommentarer, vilket är väldigt kul ibland! Här är en kommentar som jag inte kan sluta skratta åt!
Jonna says:

kära alexandra.
jag råder dig att lyssna på mig, för jag vill ditt eget bästa.
Det jag vill säga är att, om du inte skärper dig snart kommer du inte att komma till himmelen. Gud vakar över oss, och särskilt på dig tror jag. För det första dricker du mycket alkohol, vilket är en grov synd. Ingår i dödssynden frosseri, du bör avhålla dig från detta om du vill vara på guds sida. Dessutom gör du en hel del, och planerar många operationer. Enligt bibeln ska man inte vara egoistisk eller narscissistisk! Detta är också en synd! Var ödmjuk mot andra istället, och bry dig inte så mycket om dig själv, ditt utseende gör dig inte till en bättre människa.
Du svär också en hel del, vilket också strider mot herrens regler. Ovårdat språk är något mycket dumt, och tro mig: en gratisbiljett rakt ner i helvetet till Belsebub. Vill du spendera resten av evigheten i helvetet, bland brinnande eldar? Sluta upp med detta!
Du och din pojkvän har också antagligen samlag: vilket bara är till för gifta som vill ha barn! vad jag vet är du inte gift? Lilla vän, djävulen gnuggar händerna åt dig! Jag är övertygad om att han sitter där nere just nu, och bara väntar på att du ska omkomma!
Dessutom är du FÖR abort: detta är en MYCKET GROV SYND. Det är att döda, Alexandra, att döda! Precis som att gå ner på stan och knivhugga någon, PRECIS SAMMA SAK! Är du en mördare?
Du har även sagt att du är, bisexuell vilket menas att du känner sexuell dragning till kvinnor också (?) – detta strider också mot bibelns regler. En kvinna och en man, så ska det vara. Sexuella abnormiteter accepteras inte i himmelen. Tänk dig, två änglar av samma kön som är förälskade? Nejnej, det går inte. Du är kvinna, och ska vara med en man – som du kan gifta dig med, och slutligen skaffa barn med. Det är så det ska vara.
För att bli förlåten för allt du gjort, måste du genast ta ut implanteten ut bysten, skänka bort den del pengar som inte är nödvändiga och GENAST GÅ TILL EN KYRKA OCH BE EN HELIG PRÄST BIKTA DIG!
Det är inte för sent Alexandra, Gud förlåter. Du vill väl komma till himlen?
Jag hoppas jag lyckats övertyga dig, hälsningar från
Jonna Eriksson, en helig katolik

Av J - 22 december 2010 21:46

Snart julaafton!  

Just nu så älskar jag julen! Kommer ju spendera den med min älskling!

Imorgon är det spikat att jag ska träffa Danne mellan jobben! Wiiho! Dock blire lite stressigt   Menmen kommer bli jätte trevligt! Har super mycket att prata om! O han har ju skaffat e tösa bit så kommer bli lite tokigt intressant att höra på skvaller  om vad som händer i hans liv nu! Vet inte om vi åke direkt ut till Robins föräldrar när jag slutat eller om jag ska in till stan först och sedan ut, för att plocka ihop saker, smink, kläder med mera för vi ska ju trotts allt vara där i 2, 3 dagar! Ska passa på att rida och mysa mega mycket med min älskling kajsa! Sist vi var där hade ju inte min apbebis tid med mej så mycket som han springer runt där och leker med den andra katten! Plus så kommer ju Robins mormor nu med sin lilla misekattunge Dolly, Ska se till och hämta mitt akvarie snart sm jag har hemma! Gav ju morfar bilder från balen i måndags och jag kan ju säga att han blev super glad! Blir nog hans bästa julklapp, som han sa! Både student bild och 2 balbilder, 1 på mej och Robin vid kapsylparken och 1 på mej och stefan!


Nu blire däremot attspringa ut till tvätten o tjabba lite mer med Frida!

Av J - 22 december 2010 00:48

Åh   e de ända jag har att säga just nu egentligen, men helgen har varit helt okej, Fredagen hade jag och älsk myskväll, gick ut o åt, hyrde film, myste. Somnade rätt tifigt har jag för mej, Lördagen var jag ute på stan och köpte julklapp till Melinda. Mötte sedan upp Melinda för att köpa till Emlelie och Emelie. På kvällen disskuterade vi när vi skulle träffas på Söndagen och Vart, inget vart ju bestämt och iom att alla har jobb så tar vi sånt just nu i lite sista minuten, som typ allt annat. haha. Jag och älskling var och åt, hn gick iväg med sina kompisar på modelfoto, sen hem igen. Vi väntade för svar på Ngr kompisar om dem skulle med och festa eller inte, men det blev iaf att vi kilade över till Rickard och festade, väldigt trevligt var det faktiskt, drack min första öl någonsin, ush va äckligt! men halva gick ner iaf. När Robin var på sin 5 var jag på min 1 ännu, och hade inte ens druckit halva...


Sen bar det av ut på krogen, alla splittrades, bara jag Rickhard, Robin, Jonathan och Henke som fick iväg tllsammans. Drack lite, satt och pratade, Fick lite disskuterat med en person jag inte pratat med på 2 månader, vilket ja.. kändes skönt på ett sätt. Bara bra att vi varit ifrån varandra, och nu fick man veta saker man inte vetat innan som kom fram, och bad om ursäkt osv. Iallafall så blev det väl bra, vi stök ett sträck över det, men vi har inte pratat än.   Har iallafall varit ärlig, igeeeen. trotts att jag sa att jag fan ska sluta vara det och hålla tyst egentligen. Men nu va ja det, och det verkade som personen förstod va ja menade.. Resten drog och jag o Robin ville dansa så vi gick till Moon, jag hatar det stället bokstavligt, ingenting händer där. alltid lika lite människor.. Vi tog oss in, 120 spän gick för att glo på djn, som spelade så värdelös musik, tjejer och killar som inte ens kunde dansa, absolut inte hade ngn taktkänsla alls, en dj som.. ja... har inte ens några ord, jag och älskling dansade till och från. Folk pekade och dansade som oss, log och tog våra rörelser..


Men vafan? sämre musik ha ja faktiskt inte lyssnat på, förutom Anna bergendal- this is my life, låten som tar hål på min öron.. Vi vavr där i 45 min och det kändes som i princip 2 timmar, till slut gick vi, vi käkade på donken och sedan hem och myste. På Söndagen så gick vi tidigt och handlade, sedan vid 16 så bar det iväg till Vallås för att handla med Emelie, sen vidare hem till henne, började med maten och sedan kom Melinda. Var väldigt mysigt, vi pratade väldigt mycket om året som gått, vad vi gjort, roligheten minnen och mycket mer! Bara positiva saker. Vi gick tom tillbaka i tiden och pratade om minnen, eftersom vi kännt varandra sen vi var 10 år gick i samma klass från 4an- 3an i gymnasiet. väldigt lång tid...


Jag fick iallafall En medelstor Miranda nalle av Melinda, så nu har jag 7 stycken, har skrivit på alla i örat vem dem är ifrån, så nu har jag alla från den största till den minsta, förutom den där jättte jätte jätte stora. Men den önskar jag mej iallafall!   

Sen fick jag en ja, närings mascara till ögonfransarna av Emelie, väldigt bra måste jag säga! En ögat klia av den men inte andra, så vet inte om jag inte tål den eller om det bara irreterar. Sen fick jag också av Emelie ett gratis Gym kort på Actic hela januari, så nu ska det sättas igångoch träna, har haft viljan men inget hänt. trivdes inte alls på Friskis och fläskis. har sagt sen i slutet av juni att jag velat börja på Sats igen men inte blivit av. Så nu ska jag prova på Actic med Emelie. ska köra sten hårt, iom att den jag tränade med innan, eller a "tränade" med innan inte alls kunde träna egentligen så vantrivdes jag till slut. Gick efter/till sin pojkvän helal tiden, vilket jag och min pojkvän irreterade mej på hela tiden. så nu ska det sättas igång! Både jag och Melinda fick det av henne så nu ska vi köra gasen i botten! Längtar tills i maj då jag kan avsluta mitt konto på Friskis. Jävla skit ställe!Folk går ju iprincip där bara för att det är billigt. Snåla sådana..  Trotts att Sats tog 350 tror jag det var, i månaden så är dem bäst! Måndags jobbade jag var i Fbg, Besiktade lägenhetn med Robinoch Co, var en sväng hos morfar, köpte lax och massa annat. Satt i kö på E6an. Sen till jobbet! Idag har jag jobbat igeen, älskling hämtade mej från jobbet, för han hade inga nycklar, vi gick direkt och handlade julklappar, det blev nörkräm och irish coffie kaffe till hans pappa samt, autionsbok, och hämtade posten som vi beställt även böcker till Alva och William Robins brors barn. så nu är alla utom hans bröder kvar och mormor. Få handla det på Torsdag, även imorgon jobbar jag som sagt på sjukhusapoteket, och på Torsdag blev jag inring av ett annat ställe som jag ska jobba på 10-13 sen iväg till mitt hemapotek och jobba 15-17. så där emellan gav chefen mej lite tid att handla det sist inför julen!



Tänkte ju köpa ett års gymkort till Robin på Spots club där han velat träna läääänge, men det gjorde han själv i förra veckan. Så där sket det sig. Han har iallafall börjat träna igen sen han fick knäet ur led, vilket han inte gjort sen innan det hände. Efttersom han gått hos sjukgymnast nu så vet han hur han ska träna knäna nu iallafall för att det ska bli bra igen. Han fick tydligen mycket skäll för hur han då tränade de innan, så nu blev det ändring! Men jag ska iallafall köpa en annan sak till honom till träningen, Har även inhandlat Peeling saltet som jag tänkte använda till SPA kvällen för tjejerna, först ick jag till Body shop. där dem tog 250 för en jätte pytte liten burk, vilket jag tycte va liiite dyrt för första gången. Så gick vidare till Åhlens där dem inte hade det, inte kicks heller, sen när jag skulle neråt mot norreport, så gick jag förbi den nya Lifebutiken så kilade in där, Hon trodde inte att hon hade något sånt, men något salt hade hon så hon kollade upp det för mej och så köpte jag en rätt stor burk för bara 100 kr   Bra va? åh! Räddare där lite.. Annars hade jag fått beställa. och vem vet när det hade kommit, ska iallfall gå dit igen om det är bra och inhandla mera !! Hon rekomenderade också peelinget dem själva har, men jag är mer ute efter och göra egen peelng! 


Nee nu ska jag kila iväg och massera min man som sitter och spelar! Ska ge honom en väldigt bra massagetid det är han värd!  

Av J - 20 december 2010 22:42

har 2 saker som känns så jävla jobbigt som jag inte vill ta upp..Men ja.. jag vet inte vad jag ska göra....


Förövrigt så har helgen varit jo då bra! orkar inte ens blogga, orkar inte ens skriva eller ngt. jag väntar iaf på Kissies kläder ka komma, inte för att jag tror att dem nu kmr "sitta bra på mej" men jag vill iaf se dem! Säkert skit snygga, men inget för mej.

Av J - 16 december 2010 23:37

Åh sicken dag!

Blev inringd från jobbet, så fick åka upp och jobba, riktigt roligt var de!! Älskar apoteket! Hem, visst hade jag o Robin ett stor bråk, men det behövdes, har ju inte bråkat på aplänge! Minns inte ens sist vi gjorde det. Vi vet båda också varför vi bråkade och tyckte det var rätt skönt att skrika o gapa på varandra.


Så det blev att jag åkte iväg själv till badhuset på Chokladpeeling och kardemumma arom bastu, slkönt ändå att få göra det själv och njuta! Jag och Melinda hade det jätte trevligt ändå utan honom!   


Lite planer inför nyår behövs så ska prata igenom med Melinda, nu vet v iaf vilka som ska "delta" om det inte blir fler! Ska iaf se till o fixa en tjejväll när väl Frida är nere, ostbricka, lite vin ska köpa in peelingsalt så ska köra en peelingkur, och sen ska Emelie få köra sin sak för oss tjejer!

Sen drars det ut på krogen, får se lite hur det blir! Är ju ändå 2 veckor till, så ska ner på stan och köpa inbjudningskort, tänkte att detta skulle bli lite extra kul, och piffa till det lite. Få se om det blir på nyårsdagen eller när. bero på lite när Frida åker hem osv.

Kommer säkert bli skojigt och mysigt!

Så ska sitta och planera lite och prata med tjejerna!


Sen fundera Frida på o flytta ner, eller iallafall närmre! *hoppas* Har tjatat på henne i säkert 1 år nu, så jag hoppas verkligen att detta kommer att hända nu, men allt beror ju självklart på jobb och studier!

Jag är super trött i huvet, ska upp tidigt till psykologen också, ut på stan o kika julklappar städa lite, sen jobba. Mot kvällen hade vi någonting planerat, men jag minns inte vad. På Lördag hade vi iaf planerat utgång med Melinda och Johan men får se hur det blir. Ska iaf träffa Melinda på dagen för o kika i stan lite efter julklapp! Åh länge sen jag gick på stan på en Lördag, trotts att jag bor mitt i prick stan!


Nu ska jag göra klart lite saker och sedan bums i säng!



Ovido - Quiz & Flashcards