misssj

Alla inlägg under december 2011

Av J - 26 december 2011 22:07

Idag är det annandagen, tror ingen direkt missat det och folk har kryllat på stan säkert för rean. Dock gillar jag inte denna rean folk är som galningar just nu plus så tar det säkert 1 timme att stå i kö i affärerna. inte lönt + absolut inte lönt för mej att köra in till stan och stå i kö mesta delen av tiden för att köpa kläder som jag kan köpa imorgon efter jobbet.

Dock körde jag och Robin in för att inhandla ett nytt xbox + kinect samt lite spel. så nu är det gjort så sitter här med 2 st xbox och kinect. gött imorgon ska jag inhandla lite fler spel osv. vi åkte ju först till Elgiganten men det va fan kö in till affären. så vi körde vidare till stan. gick fortare än vad jag trodde, vågade inte ens titta in i klädaffärerna trotts att jag ville gå in.


Annars har julen knallat på bra. Lite stelt dock mellan vissa, är sååå glad att jag och Robin står utanför vissa saker. Men men lite synd vart det. Robin och jag kom först överens om att köpa julklappar så tänkte inhandla en sak till hans kamera men sen sket jag i det för att jag inte vågar chansa, ist kan han själv gå och köpa det. Så vi kom istället överens om att tillsammans som sagt köpa ett nytt xbox + kinect. vilket vi gjorde idag. ska även inhandla ett nytt ljudsystem hit till huset. Men när jag låg i feber och frossa här förra helgen så stack Robin in till stan och köpte en julklapp ändå till mej. så vart ju tvungen och köpa något litet till honom, så det blev ett nytt mobilskal som samtidigt laddar mobilen, han har ju ett antal gånger köpt en billaddare till mobilen som alltid gått sönder efter bara några veckor, så nu hoppas jag att denna jävlen ska hålla längre för honom. ska nog ta och inhandla en sådan till mej också..   

Jag fick ju såklart det jag hade sagt till honom att jag önskade mej, nämligen en filt med ärmar, såååå bra eftersom jag går runt här hemma och fryser hela tiden. så det var vrekligen ett plus för honom att han ens kom ihåg att jag ville ha en sådan. blev iallafall glad! Sedan fick jag en klocka av hans brors m. familj samt body botter och doftpinnar som verkligen var bra. hade ändå tänkt köpa sånna hit till huset. Fick någon plocksak av hans andra bror med fru som va lite rolig. av hans föräldrar fick vi tro det eller ej ett prentkort på Asian spa i Varberg. hehe, så nu kommer det verkligen bli av det vi pratat om i 1 år. Fick presentkort, broshyrer på behandlingar dem har samt ett kit med olika kroppspelling mm till kroppen som man kan ha med sig till någon behandling där som ingick. Verkligen as bra! Alla bröderna fick detta så vet inte om man ska boka ihop och åka dit tillsammans och har trevligt. Trodde inte ens vi skulle få någonting iom att vi fick resan till Portugal som vi sa va en julklapp samt så fick vi en helt ny säng... Så detta var verkligen pricken över "i"et iom att vi har legat sjuka och verkligen behöver komma bort igen haha.


Vi åkte runt i hela Halmstad för att kolla på en ny säng till oss, men det vart ingen som föll oss i smaken. ville bara hitta en bra stor som vi tyckte va fin som passade oss och dirket när man såg den skulle man tänka "åh den vill jag ha.." men fanns ingen vi tyckte om, kikade lite på ikea osv. men icke.. Sen tänkte vi inte mer på de, fick fortsätta sova i sängen vi hade som är jätte skön och bra för ryggen, sånna uppfällbara med fjärr. Men det var bara det att på morgonen när man vaknade låg man i ett hål iom att sängarna flyttade isär sig. iom att vi bara hade satt ihop sängarna. provade ett och annat men funkade inte. så när vi hämtade Robins föräldrar på flyget för dem skulle fira jul här med oss så åkte dem en dag och köpte en ny säng till oss som vi verkligen trivs med. Så nu sover man fan inte i något hål haha!


Har också skrivit på ett nytt kontrakt på jobbet, antar att chfen tycker jag gör ett jävligt bra jobb iom att jag nu har ett kontrakt på ett flertal månader än vad jag hade innan hehe, samt att han har höjt min lön 2 ggr på 1 månad, gött eller vad!? Verkar som att han verkligen vill ha kvar mej.. Så nu har jag nog mer än vissa andra.. men men man får jobba upp sig, vilket verkligen lönar sig i slutändan har jag märkt hehe!


Ska nog ta och lägga mej och sova nu ! Så vem vet när jag nästa gång skriver här hehe   


Av J - 5 december 2011 20:07

Första dagen på jobbet gick bättre än förväntat, fick ett sms av min chef där han välkomnade mej tillbaka. Fick massa kommentarer att det va skönt att jag va tillbaka vilket va kul att höra, satt i några timmar och bara fixade saker som måste göras, har saker kvar att fixa men som inte går just nu pga vissa saker. 

Har även suttit massor i telefon, sprungit hit och dit. Fick typ en kick när jag kom dit och såg allt, tänkte inte ens på klockan när jag slutade haha. Men det var roligt att vara tillbaka imon blir det ett litet möte med chefen om vissa saker som måste göras, ta tag i och ta ett beslut om. Snart börjar ju ombyggnaden också vilket kommer bli super bra!


Kände iallafall när jag gick till bussen hem att jag va helt slut, men hade iallafall någon som höll mej vaken på bussen hehe. Har gjort lite planer för nyår snackat med massa folk, låter som att det kommer bli en positiv kväll iallafall, Elin och jag har lite planer tror jag som måste fixas, ska även göra en sak på dagen med kalle och Rab innan man drar hit och festar.


Mumsade i mej Lax oxh potatis mums vad gott det va, bättre än att äta ute på restaurang typ varje dag som vi gjort haha. Har även kikat på älsklings julklapp som dem inte ens hade hemma i butiken. vafan?! så måste beställa eller höra med lite kontakter man har om det ens är bra. Kommer bli super bra tror jag, han vill ha detta och tror inte han tänkt på att jag funderar på att ge honom det. hehe. Denna gången ska han inte komma på vad han får som alla andra gånger ... förutom gymmet han fick iofs, han trodde han skulle få en träningsbok, men icke va mycket mer än det! Undrar vad jag kommer att få.. hm..

När jag kom hem stod det en gran utanför garaget, tänker fortfarande inte ha någon riktig gran, katterna kommer klösa och klättra i den så inget kul, men får se om vi tar in den ändå. tycker det är för tidigt för en gran...




Av J - 4 december 2011 23:03

japp. vet inte om det är så, när jag var där längtade jag tillbaka hem och nu när jag väl är hemma längtar jag tillbaka dit, tror det va pga vädret, super fint hus. älskade vårt rum, speciellt badrummet!

Poolen va härlig maten god och vinet väldigt gott.. tror aldrig jag druckit så mycket vin som vi gjrot i hela mitt liv. haha. Tyckte till och med om ölen där, jag som inte gillar öl. i helhet va semestern underbart, som sagt god mat och dryck, sol 10 av 13 dagar vilket va helt okej eftersom att det låg runt 20-30 grader varje dag en dag var det 35. Riktigt nice! Var och bowlade där, var på Obidus (tror jag det stavas) i nazaret och någon annan jätte fin stad. Ananrs har man bara legat och stekt i solen. har dock inte fått jätte mycket färg eftersom jag har sjukt dåligt pigment som jag inte jobbat upp. Men robin den jävlen solat bara 2-3 timmar sista soldagen på resan och han är mycket mycket brunare än mej! Helt sjukt!   . sista dagen tog vi in på hotell i Lissabon, helt underbar stad! Gick i ett enormt stort köpcentrum, badade i poolen och bastade. Dock sov vi inte så mycket för vi skulle upp 03. vårt flyg gick 09 och hans föräldrars flyg 07, så var ju där vid 05. Kom hem igår vid 14 eller a iallafall till sverige, älskling åkte hem och jag tog in på hotell i malmö för att jag skulle fixa mobilen där som krånglar, men missade uppetiden med 30 jävla minuter.. Fick iallafall prova på Hiltons hotell haha! Så kom hem idag vid 15.

Va som en kick i kroppen eftersom man inte sovit mycket, så satte igång att städa, åtke handlade lagade mat, städade igen och igen, eldade och betalade både mina o Robins räkningar. just nu är jag helt slut.



Har tittat på Walking dead med älskling som nu spelar xbox med Elin.

Det väntas Gkås med Elin,Träffa Fia och Jennie e ett måste. Se hur stor fias lilla mage blivit. Planera resa till Morfar och sedan Stockholm med Fia. Planera nyår och vill jätte gärna åka upp till Frida känns som evigheter sen man träffade den pinglan! Måste köpa julklapp till min älskling och alla andra. Fixa mobilen och så ska jag självklart julstäda och julpynta hela huset.


Kommer inte lägga upp så mycket bilder från resan, tog några stycken med mobilen alla andra ligger på Robins kamera. måste lämna in mina vinterjackor på kemtvätt vilket jag inte hunnit så komer frysa som en idiot imorgon. Verkar som att vi kommer vara här på nyår och ha en fest, så får se till att planera lite.

Idag fick jag även veta en sak som Robin har blivit tillfrågad om som vi har pratat lite om, men eftersom att vi inte bestämt oss så kommer det nog inte komma ut någonting om detta.


Ne ska slänga in en tvätt maskin plocka ur min resväska och gå och lägga mej!




Ovido - Quiz & Flashcards