misssj

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Gnistan som är borta?

Av J - 19 november 2010 22:15

Fråga: Hur gör ni för att hålla lågen uppe med er partner?


Ja.. som dem som följer min blogg vet, så flyttade jag in hit, bums.. gick lite snabbt där ja!

Det hände många saker för 1 år sedan..

o nu sitter jag här, snart har jag bott hos Robin i 1 år, tiden går verkligen fort. Jag trivs, jag får vara med min älskling ju? Sova jämte min älskling?

Hålla om honom när jag vill? Pussa honom? Jag har det bra!


Men gnistan kan faktiskt tappas... och de gjorde det,  vad jag misstänker. Jag älskar Robin, har hur mkt som helst känslor för honom, men när man bor tillsammans så blir det så vardagligt..

Man blir mer som vänner nästan till slut känns det som, det blir ja.. vardagligt man saknar inte varandra lika mkt och uppskatta inte saker man gör så mycket.. man kan skriva jätte mycket men ja.. Jag har kännt dem senaste månaderna att det kanske vore bra om jag kommer bort, och det gjorde jag. Till en kompis i Lund, men det sabbades för mäniskor pratade för mkt och skapade knasiga uppfattningar? Jag åkte dit med kompisar, kom bort från Robin, saknade honom otroligt mycket och ringde honom, men det var han som ble v arg på mej att jag ringde?


Ja iallfall.. de sabbades, så vad gör jag nu? Jag jobbar skiten ur mej och träffar så mycket kompisar jag kan för att vi inte ska gå varandra på nerverna, han åker iväg med sina kompisar och hittar på saker, jag stannar hemma,

Jag njuter av ensamheten ibland, just för att man måste få vara ensam!

Just nu är de dock knepigt iom att han knappt kan gå och jag måste vara tillhands.


Vi slutade träffa vissa vänner som jag helt enkelt inte orkade med, jag fick skit för att jag umgicks med dem, för att jag bjöd in dem på saker och ja, jag ville bara att alla skulle ha kul? och att alla lär känna dessa människorna, men ja.. iställer fick jag skit. och till slut kände jag att dessa människorna blev för mycket involverade i vårt förhållande, nu har vi varit utan dem i et antal veckor, och jag har tänkt att "ja.. jag kankse är elak som håller mej borta från dem" men varför då liksom? ingen av dem andra gillade dem ändå.. bara jag som ville få fram deras bra sida, vilket inte gick så bra.. iallafall så jag måste erkännaa att vårt förhållande har blivit bättre utan dessa människorna!


Jg förstår inte hur, men jag märker att jag har samlat ihop mej och Robin är en helt annan människa. Jag känner knappt igen honom, så  underbr han är! Någonting har hänt i honom, eller så kanske han bara trivs och tycker att det är skönt att ingen verkligen lägger sig i, i vårt lib tillsammand, man behöver inte höra på mer skitnack från andra om dem andra, Trotts att 1 person får lida för detta så tycker jag det är synd, vilket jag också sagt ill Robin, denna personen är en jätte bra människa det ser man när personerna sitter här, men tyvärr bara valt fel..


Iallafall, Robin har blivit mer romantisk, tänker på mej mer, kan skicka söta sms till mej, väcka mej gulligt på morgonen, när jag springer till tvätten så kan han hitta på sånna söta romantiska saker tills jag är tillbaka, lagar mat, erbjuder mej massage, vill träffa mina kompisar som han inte träffat.. ja.. mycke som betyer för mej helt enkelt, som han hade tappat helt innan..


Tyvärr har vi haft för mycket bråk i vårt förhållnde och mycket är tyvärr pga mej, för att jag inte mått bra.. sista tiden pga hans bitterhet och han har varit arg pga våra vänner som har gått ut över mej. Till slut så tog nästan känslorna ut för 3 veckor sen.. Vi bråkade om o om igen, det tog aldrig slut.. mina känslor var upp och ner, ibland kände det som att man va känslomässigt lurad, vem var det mn var kär i? Robin kände också så.. han hade nästn lagt sina känslor åt sidan.


Dessa människorna hade skapat bråk mellan oss, som gick runt om o om igen... Vi var nästan redo på o ta steget ifrån varandra.. Vilket var väldigt jobbigt, folk fattade inte hur jobbigt det var..


Lyckligtvis så tog vi oss ur detta, och kärleken glöder på nytt! Känns som man är förälskad på nytt! Känslorna bara exploderar i hjärtat och vill bara sprängas, Robin har efter flera månader sen sist flrklarat sina känslor för mej?! Det kom nästan tårar när man hörde på det.. hehe.


Det är som en person sa till mej:

"ni är underbara personer, ni kalarar allt tillsammans!"

 

Vi gör verkligen det  Vi har det bättre än aldrig förr! och för att besvara robins rädsla att förlora mej så kan jag besvara att ja aldrig iallafall kommer att ta det steget från honom!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J - 20 mars 2012 18:46

Nopp inte lång tid kvar, ca 2 veckor kvar innan Fias lilla knodd kommer ut. Ska bli så kul, tror hon kommer lyckas väldigt bra som mamma    dock kan han ju komma när som! Har köpt en liten bebis present men ska nog ta och köpa en till sak som jag tro...

Av J - 14 mars 2012 21:08


Guuuud va jag längtar just nu till att åka på semester!! känner det i hela kroppen!   En bild på huset i Portugal!     Idag följde Henke med oss hem iom att vi hade hans katt + så va Robin ledig idag så kom han idag, skulle egentligen redan k...

Av J - 12 mars 2012 19:09

iband lönar det sig att vara hjälpsam. Har gjort väldigt många saker sista tiden som jag varit stolt över faktiskt. Finns mycket folk inte vet som jag/vi gör, som egentligen folk inte kommer se. Men det viktigaste är att vi/jag gör det så att vi är...

Av J - 11 mars 2012 20:33

jobb jobb och åter jobb. Fredags jobabde sent, mötte upp Robin för att dra vidare till Felix på inflyttningsfest där vi bland annat träffade nord hans flickvän, joel och övriga människor. I veckan sov jag inne i stan så jäkla skönt att sova ut på en ...

Av J - 6 mars 2012 20:22

Ush är dödstrött! uppe sedan 05.30 imorse, fick ta bussen 07.30 för ett möte inne i stan, hem, lagat mat till älsklingen imorgon, fixat tvätten, fixat massa pappren.. ja.. imorgon är det möte igen på kvällen på jobbet, trosdag är det möte på morgonen...

Ovido - Quiz & Flashcards