misssj

Alla inlägg under augusti 2010

Av J - 13 augusti 2010 00:34

Rolig dag.. ehm nej.. totalt inget o göra på jobbet. efter lunch blev det kaos, eftermiddagen var det hur lamt som helst igen!

 

Började på en ny Header som jag ännu inte lagt in, vet inte varför. jag somnade vid 6 tiden och vaknade av att Ida står jämte sängen. haha!

Hon skulle komma hit så att jag skulle färga håret på henne   

Blev as snyggt, proffset här vettu!

Vi klippte till luggen lite och poff som en ny människa.

As snyggt blev det! Även Melinda och Johan vart här. Till slut kom Robin hem och vi knallade ner till Bulls ute servering och åt!

Vidare till Corner!

 

 

*Fick en komentar från min älskade Emma!

Och när jag tänkte efter så mitt inlägg om att jag är trött på folk för att man får tjata osv handlade absolut inte om dej.

Jag vet ändå på ett ungefär vad som händer i ditt liv o även om vi inte pratat på grymt länge så vet jag att du tänker på mej och du ska veta att jag tänker på dej Du kommer lämna mej!

Vilket jag är sjukt ledsen för, önskade du kom in här på högskolan i Halmstad istället!

Jag kommer sakna min kära Emma sjukt mycket!

Du är den personen som egentligen vet bäst hur jag känner, saker som ja inte sagt till andra som ja kan berätta för dej. Du är som en andra halva av mej på något sätt, vilket betyder grymt mycket.

Vårt första år i 1-an.. Du <3 Mej! När du släppte ut allt för mej och vi kom varandra otroligt nära varandra.. sen flöt skolan bara på och till slut när du inte var sista tiden i skolan så var det som att något fattades!

Jag hoppas att vi kommer att hålla kontakten för all evighet, och jag kommer absolut att hälsa på dej i Hultsfred!!

Du betyder väldigt mycket för mej   *

Av J - 11 augusti 2010 23:25

Kväll ljuva kväll

 

Jag ligger ensam här i sängen, hatar det!

Som tur är så har jag Hubbe jämte mej som ligger med huvudet på min axel och tassarna runt armen..

Han är mitt   

Som tur är så har jag 2 stycken som tar upp det helt.

klockan är 23.27 och jag har jobbat kväll ska upp klockan 6 för att jobba dag igen.

Vart på rasten och köpte host tabletter.

Det var iallafall den drygaste kvällen på jobbet någonsin, var bara 1 brukare som åkte hem tom så då var jag HELT ensam på avdelningen.. haha. jaa. vad ska man göra mer än att städa och baka?

Man blir själv koko till slut..

På Fredag blir det att kolla på Em simningen i Budapest, får se om min kusin bli europa mästare i Ryggsim.. hoppas verkligen det!

Nu är det bara 1 dag till sen är jag ledig helg, åka till helsingborg på lördag på konserten jag inte var på i Lördags pga sjukdom.

 

Just nu ligger jag och kollar på en film "last song" som tydligen ska vara bra.. jo visst är den bra, men så jävla tragisk.. Påminner allt dåligt jag varit med om..

Hur mycket människor bertyder för mej. alla som ställt upp dem senaste 6 månaderna..

och dem som inte har någon jävla aning om vad som händer...

Detta är första dagen som jag är depp på 1 månad.. sen jag sluta gå hos psykologen. Imorgon måste jag boka tid igen.

Men anledningen är att jag blir påmind om det som hänt. Min pojkvän är den som håller mej uppe, men allra mest Hubbe.. jag köpte honom innan allt hände, han var med mej här när Robin åkte till Schweiz.. Han är mitt <3, mitt allt. och jag önskar han aldrig lämnar mej.

Jag känner mej ensam här i sängen, hatar att sova själv när Robin jobbar. Jag bokstavligen hatar det...

Imorgon är det nya tag, Ny dag, jag träffar inte Robin förrän klockan 8 imorgon kväll   Hoppas vi får en kväll ensama då!

Av J - 11 augusti 2010 12:28

Ligger fortfarande i sängen, har snozat klockan sen den va 11. om 30 minuter börjar jag jobba. åh ja vill bara ligga kvar, har hostat som bara den inatt och var jätte nära på att sjukanmäla mej igen, men då hade jag nog förlorat allt för mycket pengar..

Bara jag tar mej igenom dessa 3 dagarna så har jag en ledig helg sen framöver!

Har bara 2 veckor kvar på mitt vick och som jag kom på nu så fick jag ett mail av antagningen!


För att ta ett break här så måste jag gå in och kolla om jag kom in på de övriga kurserna jag sökt!!   

Av J - 10 augusti 2010 17:42

Nu har jag köpt något nytt.

Och jag undrar om det finns någon blondin där ute som provat denna Depend produkten?!


  

Av J - 10 augusti 2010 15:07

Höll precis på o städa.. men jag kan inte riktigt fokusera mej.. jag håller på o tänker för mkt..

Ska jag ta jobb i Norge eller fortsätta jobba här, plugga?

Åhhhhh!

 

Plus så e jag trött på allt o alla här!

Skulle vairt riktigt nice att bara åka iväg.

Men vet inte, kommer sakna min älskling grymt mycket då.. Men 1 månad är inte mycket, plus så kommer jag tjäna mycke, mycket mer än vad jag tjänar  här!

Plus så är jag riktigt trött på alla människor här..

Alla falska jävlar. som tur är så har jag mina kompisar och Robin också. Men sen finns det dem som bara utnyttja en.. dem som bara hör av sig när det är något eller när dem inte har någon annan som vill umgås med dem.. Då passar det bra att vara sista utvägen!? Men jag o Robin har faktiskt börjat skita i det, skiter i o höra av oss. man får tjata på dem om man ska få något ur dem o tjata på att ens kunna hitta på något med dem. Blir så otroligt trött, dem som sitter o klagar på sitt liv. visst får man o har all rätt till o klaga.. men gör något åt det istället för att bara sitta på röven så att inget händer!?

Jag tog tag i mina problem och jag måste säga att jag mår riktigt bra !

Som robins mamma sa om mej

 

" J är riktigt hård ibland, men hon vet vad som är rätt och fel, och tänker som man ska göra "

 

Gör man inget åt problemen så finns dem bara kvar. och prova att glömma dem hjälper fan inte ett jävla piss, det kommer nya problem hela tiden. men för att bli av med dem så måste man lösa dem!

Plus så gör det inte saken bättre att man tar andras problem på sig, utan istället ta tag i sina egna o skita i andra! RENT UT SAGT!

Kurator? Vad fan hjälper dem egentligen, Psykolog är svaret!

Min psykolog är fan as bra!

Inte för att vi prata om Problems som så, utan mer om livet i sig och nysta på felet.. vi pratar om mode, jobb, kompisar, livet, sport, allt ALLT ALLT !

Hon är inte som min psykolog, utan mer som sin bästa kompis.. fattas fan bara att man går o shoppar o fikar med henne också! Haha.

Men fan asså Ta tag i erat problem, för jag orkar inte med det!

Och så länge dem kompisarna mår dåligt, så kommer jag ärlig talat skita i dem, dem får komma till mej om det är något. Inte jag till dem.

 

Av J - 10 augusti 2010 14:07

Ny dag, nya möjligheter !   

Jag skulle gått till högskolan idag och kolla när jag har min första dag!

Men jag fick ett brev hem iallafall så man kan kolla det på internet!

Gött!

Robin börjar sitt upprop 25 Augusti. Så vi får se när jag har mitt upprop!

jag kommre läsa

 

  • Hälsopedagogik
  • Psykologi, barn och ungdomars beteende
  • Psykologi med inriktning idrott

 

Så vi får se hur det blir.

Ska läsa lite mer om det!

O om ja inte tycker att det är bra så skiter jag i det helt enkelt!

Isåfall så blir det att jobba, kanske Norge?   

Av J - 9 augusti 2010 23:58

OMG! 

Har precis kollar på " REC 2 " och jag gillar verkligen inte filmen!


  


 

Mesta dels av filmen satt jag med en kudde!

Jag hatar verkligen skräckfilmer!

Nu ska vi kolla på nästa skräck!

 

Kan ju passa på att informera om att, inom kort kommer en tävling att hållas här på bloggen!

 

Av J - 9 augusti 2010 19:56

Mitt fel..

Jag skulle varit hemma idag, men som jag är, så går jag och tränar...

Vart ute och promenerade 1 timme idag direkt efter jobbet, sååå härligt väder!

Kan inte fatta att jag älskade när det regnade, brukar direkt inte ha något emot regn. men idag var det underbart!

Iaf jag började power walka på gymmet!

Men det gick itne så bra, tog inte så lång tid innan jag började få min hostattack!

Så jag promenerade hem!

Vart inne idag och förminskade mi tjänstledighet på Mc Donald´s också, så att jag kan börja jobba direkt efter den 27 augusti. Vet ju inte om jag får mer tider på boendet då, plus att jag har sökt fler kurser på högskolan, försenade kurser. Som jag hoppas komma in på !

 

appråpå ingenting så  låg jag och Robin i sängen igår och kramades, vi på något sätt kom in o prata om barn och förlovning?!

Jag har sagt till alla att "vrf ska vi förlova oss bara för att vi bor tsm?!"

Ja.. jag förstår mej faktiskt inte på sånna som förlovar sig efter 6 månader, inte heller faktiskt dem som gör det efter 2 år.. mán ska ju ha levt ett tag med varandra, man kommer ju faktiskt spendera livet ihop och 2 år av 60 år? det är lite lite engligt mej.. Vi var iallafall på samma nivå, minst 5 år. Men vi får väl se vad som skulle hända oss. hehe.

O barn? herre gud... vi är bara 21 respektive 19 år? vi vill ha levt livet lite.. inte för att jag tycker att det är negativt med en bebis. jag älskar barn! Jag avgudar dem små härliga tingen! Men inte tid för det nu!

För det första måste man ha jobb, pengar och tid !

o tiden har vi inte nu kan ja lugnt säga!

 

Min puppe är världens bästa!

Jag : Hur mycket gillar du mej?!

Puppe : så här mkt |-------------|

Jag : Bara?! Men tänk om vi glider ifrån varandra sen ?

Puppe : Jaa då gillar vi varandra ju mer |----------------------------------------------|

Jag : Tänk om du hittar någon annan på Högskolan?

Puppe : Du kommer alltså inte vara där?   

 

Varför du mej alltid glad?!

Åhhhh!

Även om jag säger att du får sova i soffan för att jag vill ha hela sängen för mig själv så kommer du till mej på natten och pussar mej och går och lägger dej igen! HiHi.

 

vad kan jag säga ?!

 

Anna <3 Puppe!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards