misssj

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av J - 24 oktober 2010 23:54

En dag som denna!

Hräligt regnar det faktiskt, tyckte det var skönt väder ute!

Vi somnade vid 6 tror jag både jag och Robin, han spelade klart och jag skrev mitt förra inlägg. Vi vaknade sedan vid 3, och egentligen hade jag kunnat sova vidare men vi hade sagt till Robins föräldrar att vi skulle komma och äta hos dem framåt 5 tiden, så J hoppa in i dushen och gör sej reda, Robin likadant.. Vi tog med oss vår bebis apa ofc så han får träffa sina kompisar! Hans mamma lärde oss laga denna rätten, vilket vart jätte skoj, och gotti! Drack vin och god efterrätt!   Imorgin väntar dagen som man ska jobba på, kommer bli lite skönt, jag skulle egentligen till Varberg imorgon men jag vet inte om jag orkar det egentligen pga allt som hänt.. Just nu tror jag är bäst om jag och Robin kommer härifrån allting, vilket jag hoppas på att ska hända ganska snart, glömma bort hela världen här och bara njuta av varandra! Just nu sitter han och spelar spel med Erik och jag sitter och försöker komma på vad egentligen spelet går ut på!   Imorgon tänkte jag att vi kankse skulle äta på något fint ställe tillsammans bara jag och han, eller kankse bio? någonting iallafall..

Mina ögon börjar sagta slokna, hehe, så tror jag ska ta o sova nu!

Nattinatti!






Av J - 24 oktober 2010 04:39

Back from Mc Donald´s   

Robin och jag skulle gått ut på en nattpromenad, men så blev det inte, han sitter nu och spelar med Simon och tycker synd att bryta när dem är mitt i någonting trotts att han lovat.  

Robin och jag hade iaallafall en kväll för bara oss, kändes skönt.. Trotts att vi försökte reda ut en sak som vi bråkat om rätt mycket i veckan så gick det bra till slut, även omo folk ska messa och fortsätta vara på, så kom vi fram till en lösning, som en viss person sa till mej ikväll "Ni är underbara, ni klarar allt tillsammans!" och jag hoppas verkligen det. Trotts att folk pratar om oss och trotts att folk går emot oss så ska vi ta oss fram, har vi bestämt! Jag ska sluta vara ärlig mot de övriga folket, nu får folk sköta sig själva. För jag har upptäckts att trotts att man är ärlig mot personer så får man inget tillbaka.. Jag hade kunnat hänga ut så många personer här om allt möjligt men det tänker jag inte göra! Tänker inte vara ärliga mot dem längre, för jag upptäcker att det inte fungerar med ärligheten för dem! Förr eller senare kommer det ändå fram till dessa personerna! Jag har även fått höra ikvätt från Robin att jag styr honom, vilket jag inte gör? Det tyckte han själv inte heller.. Bara för ja ville ha en kväll och lösa våra problem ? Jahapp, se det som att styra, men jag sätter iallafall inte vårt förhållande på spel.. Trotts att det är övriga som styrs av andra, vilket jag och Robin inte alls ha något med att göra, så säger vi inte det till dessa och låter dessa komma på det själv. Hade jag styrt över Robin hade jag inte låtit honom, gå till skolan, gå och träna, fika med sina vänner, pusha honom att gå på kårpubben, pusha honom o träffa klasskompisar, ta kontakt med vissa personer han tappat kontakten med, åka till hans pappa.. ja mycket kan jag rabbla upp. Men när det kommer till en viss nivå att man skiter i hushålls saker och jag får sköta allt, då säger jag till honom! För övrigt tillåter jag honom och pushar honom till att göta mycket! Jag försöker Förstå hans spel, han har lärt mej spela wow, har en egen gubbe osv. Jag försöker med allt möjligt men ändå får jag höra att allt är fel.. Bra kompisar?! ne... tycker inte jag iallafall, o har dem något och säga mej så ska dem komma till mej, inte gå till någon annan..

Nog om detta!

Huvudsaken är att vi rätt ut detta, och att Robin förstår mej i det hela. Jag har förklarat mitt och min kompis relation till honom idag bokstavligt så att han ska förstå och efter några bråk, disskutioner, att folk ska lägga sig i, så hoppas jag äntligen att han förstår, och när jag väl berättade varför jag har denna tajta kontakten med denna personen som Robin inte tycker om, så förstod han nu varför.. Jag har lovat att inte berätta detta denna personen varit med om till någon, så jag kan inte uttrycka mej om det. Men jag finns iallafall för denna personen och Robin verkade äntligen förstå varför jag vill finnas för denne och denne för mej.

Jag kan skriva hur mycket som helst. Men sen jag tappa kontakten med denna personen har jag inte mått bra, över huvud taget för han om någon förstår mej och allt som hänt i mitt liv, vilket jag inte vill lägga på någon som inte förstår..

Robin förstår nu varför jag mått dåligt dessa dagarna och att jag håller inom mej väldigt mycket som måste komma ut, och detta får jag ut med denna personen, och att jag inte vill lägga dej på Robin. Vilket har gjort att dessa ssenaste 3 månaderna har jag mått väldigt bra, och vårt förhållande har varit väldigt bra jämfört med innan... Inte lika mycket bråk och jag har inte gått och tänkt så mycket på saker som har hänt. Jag vill inte lägga detta beskymret på Robin vilket jag nu iprincip får göra när ingen annan förstår mej.. Idag lät jag allt komma ut från mej till Robin och jag tror/hoppas han verkligen förstår mej och situationen, det konstigaste är att jag behöver inte ens förklara mej för andra, bara att Robin förstår varför jag gör som jag gör, varför jag har denna kontakten osv.. Men detta är min blogg och även om andra läser det så hoppas jag att folk förstår mej. Jag har aldrig sett Robin så allvarlig och rädd när jag berättade. Jag har haft det jävligt jobbigt, jävligt svår tid i mitt liv dessa senaste månaderna och nu när allt börjar reda ut sig så crashar allt nu pga folk fått för sig saker.. Näär man verkligen börjar få iordning på allt så sjunker det igen. Jag hittade en vän för livet, en vän man verkligen kan lita på, en vän som respekterar en för den man är och för att man har pojkvän, en vän som fick en och le, en vän som förstod en när man verkligen hade det svårt och mådde dåligt.. Denna personen kändes som ett syskon man aldrig haft.. Tyvärr får jag inte träffa denna personen mer och minska kontakten, men jag kommer fortfarande att prata med ** som kompis ibland. För jag saknar att prata med personen..


Imorgon ska vi iallafall på middag hos Robins föräldrar och hoppas på en trevlig dag där ute, kommer bli skönt att komma bort från stan och jag hoppas att vi sover där, men samtidigt inte för Robin som går i skolan..

Nu hade jag tänkt sova, jag hade en bra natt på jobbet inatt och kommer nog sova gott!


Nattinatti!


  






Vi klarar allt! <3

Ovido - Quiz & Flashcards