misssj

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av J - 20 januari 2010 22:18

Ja! Första dagen på  barninfektion va rätt okej. inte lika kul som 62an!

Men fick ta hand om en 6 månders liten pojke som hade problemas med lungorna tyvärr!

och en 16 årig pojke som dem nyligen hade hittat en cysta i hjärnan på!

Det var lite lätt drygt på denna avdelningen för vi hade bara 3 patienter på hela avdelningen plus ett litet kuvös barn som kom från avd 17, avdelning 17 läggs bebisar in som föds för tidigt, dem hade inte plats så den lille bebisen fick komma till oss!


Dagen var rätt tung, igår jobbade ja hela dagen och somnade i soffan vid 19-20 tiden igår kväll, somnade när henke och frida var här, så det vart lite pinsamt hehe. jag vaknade till slut vid 22 att dem skulle gå hem! Jag va helt väck! jag kom knappt upp igen vid 6 på morgonen för ännu en dag på jobbet! Som tur är är jag ledig imorgon,  ska ut och leta jobb, hitta ngn som kan göra frisyr och smink till balen! Så får se hur det går, var och kolle lite priser och vem som hade tider, för 1 håruppsättning tar dem runt 1500-2000 kr! Inte klokt. men men man får ta det som erbjuds ibl.. sen ska ju smink tillkomma!

BTW så köpte jag min balklänning igår!! är så stolt  jätte fin va den, jag och robin stod nog i butiken i 1-2 timmar tills jag hittade en jag gillade provade nog 10 kllänningar olika färger och olika modeller hon som jobbade där tyckte nog det vart jobbigt till slut, men som tur va så förstod hon mej och peppade mej till att prova flera, rekomenderade mej om färger och allt möjligt! när jag hade hittat den jag gillade ringde jag mamma och pappa som naturligtvis kom och kollade på den och tyckte om den. Fick ge 4000 kr för den, men det var det värt tycker jag! 

"vill man vara fin, får man lida pin"

 Nu har jag fullt upp så det knakar om deeet!

Har balen och studenten i huvudet, jobb på 3 ställen plus skolan! Rätt mycket kan jag lova!

Men jag mår bra!  Är glad! och livet rullar på som in i helvete må jag erkänna!

  



Puss & Kram J

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards