misssj

Alla inlägg den 18 januari 2010

Av J - 18 januari 2010 21:28

Första dagen på avd 63 va as kul! Vi gick över sedan till avd 62 vilket också va jätte kul!

Fick göra jätte mycket roliga saker och ta enormt mycket ansvar!

Fick direkt positiv feedback från min handledare  " Det verkar som att du jobbat här en lång tid, för du kan allt" Blev jätte glad att få höra detta och känns jätte bra!!!!   

Jag trivdes verkligen på avdelningen och blev jätte bra bemött av alla som jobbade där, föräldrar och speciellt barnen! Visst känns det konstigt att ha jobbat med äldre, utv, på medicin avd och nu till en barn avdelning från 0 år till 18 det känns lite konstigt, det minsta barnet jag fick ta hand om idag va 5 månader som bara låg där och tittade upp på mej medan jag skulle ta tempen på henne. så ljuvlig vacker och sicken känsla! Fick ta hand om barn som nyss fått diabetes en 18 årig pojke som fick operera handleden, en tjej som försökt ta livet av sig med tabl, en kille som har leukomi! Ja... allt möjligt! visst finns det negativa saker men så mycket positivt man får tillbaka av dem!

Det blir praktik imorgon också för min del, då börjar jag 06.45


I just love my life right now!




Puss & Kram J

Av J - 18 januari 2010 11:15

Efter att ha suttit och funderat på allas inlägg om jag ska eller inte om det gör ont och hur länge, osv.. så har jag kommit fram till att jag kommer att beställa tid för att pierca mej!

Frågan är bara om ja ens kommer att våga ta mej dit! Kommer jag ens gå in!?

Kommer jag nog, om jag har någon med mej ;P så nu ska jag boka tid! blir nog nästa torsdag om dem har tid!

Önska mej lycka till!



Puss & Kram J

Av J - 18 januari 2010 09:54

God morgon söta bloggare, nu är jag vaken och glad! okej näää där ljög ja! Jag är jätte trött och på dåligt morgonhumör tyvärr : / jag ligger i soffan och bloggar medan  katten ligger på min bringa så att jag knappt ser datorn! Tänkte snart göra mej iordning för att gå och söka jobb och sedan jaga en balklänning! Kl 13.30 börjar jag min Första  dag på barn avd 63! Kommer bli jätte kul känner jag, kommer äntligen att få jobba med det jag vill, nämligen barn! 5 veckor framöver kommer jag att jobba med sjuka barn på avdelningen. gå upp 5 på morgonen och jobba hela dagen eller ett långt kvällspass!

Nu ska jag iaf tända lite ljus här inne, göra frukost och ta det lugnt 30 min framöver för att sedan bege mej ut på stan!

Puss & Kram J

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards