misssj

Alla inlägg den 16 januari 2010

Av J - 16 januari 2010 16:37

Katten tillhör mej, så jag har tagit hit honom till Robin! Han är nu 6 månader gammal och har fortfarande inget namn! Han är en norskskogskatt som jag köpte av några bekanta i Laholm, dem visste inte vad dem skulle göra med honom och frågade mej om jag ville ha honom, naturligtvis ville jag det, jag tog emot honom och har haft honom nu i 3 månader, men problemet är att han fortfarande inte har ngt namn! Hjälp mej snälla! Vad ska katten heta ? ;S


Puss & Kram J

 

 

Av J - 16 januari 2010 15:38

16/1 och min dag börjar med att katten väcker mej, han la sig mellan mej och Robin och började leka med mitt hår! (katten som inte har något namn än)

Riktigt irreterande klockan va då 9 och jag skulle börja jobba 11 på apoteket, låg och pressade mej till att somna om tills jag insåg att det inte gick! Jag gick upp och fixade mej lite frukost, har faktiskt blivit riktigt duktig på att äta bra och nyttigt! Inte för att jag vill gå ner i vikt men jag och robin tänkte börja köra med GI metoden, Why? Jo för att kroppen mår bättre enligt mina värderingar! Kombinera det med träning naturligtvis! Vi ska inte utesluta all pasta, ris osv.. utan bara minska ner på det och äta mer av grönsaker och kött! Detta kommer gå riktigt bra! Och om vi nu äter kolhydrater så ska vi köra på fullkorn!

Ingen mer cola, godis, chips och verkligen ingen mer energi dryck! Choklad är bra för själen bara man vet hur mkt man äter av det så det ska vi inte utesluta!  Jag är inte en gotte gris av mej men ibland kan det vara riktigt gott! Idag blir det nog en lugn dag, ska sova lite nu på dagen så att jag orkar med att jobba natten på Mc Donald´s och sedan morgon på apoteket igen! Livet rullar på som tusen för mej  just nu, mkt jobb och massa jobb/praktik på Avd 63 på sjukhuset! Kommer bli riktigt kul och lärorikgt! Ska köpa balklänning, beställa tid för smink och frisyr, köpa skor, väska till balklänningen ja allt ska planeras innan det är för sent! Bara väntar tills min studentmössa snart kommer !   

Nu ska jag laga mat!


Puss & Kram J

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards