misssj

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av J - 10 mars 2011 23:21

Idag har jag sovit längeee, behövdes verkligen haha ! dilemmat idag va, vad ska vi äta? Istället frågade vi Robins mamma om hon ville ses så vi kunde käka tillsammans, först tänkte vi bjuda henne på ngt, om vi skulle laga mat hade vi tänkt åka o handla och att jag lagar mat, men det blev att hon beställde mat, fläskfile med sallad!

Får ringa hit henne någon dag och gå och bjuda henne på sushi.


Vi kollade på någon dokumentär om feta människor som gör bypass operation.. Jag personligen tycker att detta är lite hemskt, för det finns ås många andra sätt att bli av med vikten på. Då menar jag inga jävla häxtrix med dieter, barnmat? soppdiet? Shake? jag menar att man ska äta rätt, man ska lära känna sin kropp och äta rätt. Det finns faktiskt en anledning till att man ser ut som man gör.

Robinis mamma hade köpt någon bok som heter "sockerbomben" som berättar allt möjligt om mat, vad som är bra och dåligt, vad man ska äta och inte ska äta, hur man förstör sin kropp med all mat som finns att köpa, all "dålig mat"

Dessa människorna som går för att göra en sådanhär operation får höra risker, vad det kan leda till och är man inte så korkad att man inte kollar upp saker innan man gör något sånt. Så får man fan skylla sig själv!


Träna och bra mat är allt vad som behövs, att man äter rätt, man ska äta allt fast rätt!


Jag ska slopa, coca cola vilket jag dricker rätt mycket till och från, godis äter vi nästan aldrig. inte choklad, chips. Utan istället för att gå och köpa pyttpanna och äta det så kan man ju köpa som vi igår gjorde, pepparbiff och potatis med sallad. dock inte mycket potatis!


Tyckte nästan synd om kvinnan som säger " Jag känner inte igen mej själv "

Nää tacka fan att man inte känner igen sig själv när man har vägt 150 kg och gått ner till 70-80. Man får ju tänka lite längre.. ibland leder saker och ting att man bara skadar sig själv.. O livet hänger inte på att man ska vara smal och snyggast. Man ska trivas i sig själv..




Ovido - Quiz & Flashcards